Followers

Y
“Everybody know death is inevitably coming, but it never fails to catch everybody by surprise everytime one is going” ― Hlovate, Contengan Jalanan

15.9.15

# cherita zaman kanak-kanak



sementara tunggu azan isyak.saya update sikit sintero zaman kecik-kecik dulu. 

Aku eh..kekadang-kadang kan bila aku teringat perihal zaman kebudakkan dulu rasa macam nak tergelak pun ada.lucu dan kalau kena denda tu tak de hal punyalah.biasalah zaman budak setengah jagung tak masak.


kehkehkeh.pernah tengok certa nie ?kredit


Kemudian bila umur dah meningkat rasa tercuak dengan kehidupan.Rasa dah janggal pastu jauh sangat dah perjalanan ini.Cewah.kemudian bila berada  dalam zon yang keselesaan sikit dah rasa hibat dan bangga.Ehm..itulah jiwa manusia katakan.
Masa waktu kecik dulu,permainan yang aku rasa tak boleh lupakan permainan dengan adik-beradik sepupu sebelah umie.Masa cuti sekolah panjang,aku dengan keluarga aku balik rumah atok wan  dan ada baharulah kami jumpa depa. Masa itu depa duk bandar,aku pulak duk kampung jadi bila cuti nak raya sikit baru lah kami pegi rumah atok wan.

Ada satu hari aku dengan depa main tak ingat dunia,dah rasa dunia nie tempat kami main. Kami buat macam-macam permainan.Susunan kosyen kemudian buat rumah dari kayu terpakai.main polisi tan teri pastu pulak tembak menembak.Best sangat.
Tak macam hari ini,budak-budak darjah 2 dah main gajet mahai.
Tetapi antara semua permainan itu satu je yang tak boleh lupa.Sebab dengan keadaan permainan tu juga lah aku jadi malu bila berdepan dengan depa.sejak dari pemainan itulah aku dengan depa agak jauh skit lagipun sepupu aku tu ada lelaki dan perempuan.

Permainan tu aku rasa wajah depa masa tu agak terkian jugak sebab semasa aku dengan depa main.Permainan itu main baling batu ala macam snow apa tah.Game dalam komuter tu.

Tetiba batu yang depa lontar tu terus dekat dengan kepala aku,berdarah teruk sampai atok wan aku teruih pegi dekat depa cubit telinga.padan muka..hahahah..

Okey...fine

Jadi begitulah masa zaman dulu-dulu,anda semua pun ada kisah tersendiri kan.bermacam-macam game  yang selalu kita buat.Cuma pada zaman tekno nie jarang dah game macam tu kita main.

Tiada ulasan: