Followers

Y
“Everybody know death is inevitably coming, but it never fails to catch everybody by surprise everytime one is going” ― Hlovate, Contengan Jalanan

15.9.15

cinta ALLAH ? itu indah dan cantik




Cari Akhirat dapat dunia
 kalau kita cari akhirat,
kita akan dapat lebih 
daripada apa yang kita mahu,
kalau kita cari dunia kita akan tercicir,
kita akan hilang cinta ALLAH,
kasih sayangNya.Jadi cuba cari akhirat dulu sebelum mencari dunia.


lalu bagaimana? (Please) Usah risau,Rasulullah saw mengajar kita mengenai cinta yang sebenar dan kita akan tahu apakah cinta itu?
“ketika ALLAH SWT rindukan hambanya,Ia telah kirimkah hadiah melalui malaikat Jibril yang isinya adalah ujian.
    Pergilah kepada hambaku,timpahlah kepadanya pelbagai ujian kerana aku ingin mendengar rintihan nya (riwayat At-Tabrani dari Abu Umamah).

Cinta ALLAH tidak pernah dikecewakan.Seriusly

“Bila kamu mendekati aku satu jengkal, aku mendekatimu satu hasta.Bila kamu mendekati aku satu hasta,Aku mendekatimu satu depa,Bila kamu datang kepada-ku dengan berjalan kaki.Aku datang kepadaMu berlari-lari” [Hadith Riwayat Bukhari]

Allah Hu Rabbi, terasa keldil nya.
 



Allah MASIH pandang kita walaupun kita terlalu banyak dosa.Sekali kita jatuh, ALLAH masih beri lagi jalan untuk keluar.
Cintailah manusia sekadarnya kerana cinta itu tidak mampu berikan apa yang kita harapkan,Tetapi cintailah ALLAH sebanyak mungkin kerana ALLAH tidak pernah kecewakan.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Nota kaki
Seriusly,semasa menulis artikel ini,hati merasakan feel yang sangat lain,terasa rindukan seperti dahulu.Terasa rindukan taujihat seseorang.









Tiada ulasan: