Followers

Y
“Everybody know death is inevitably coming, but it never fails to catch everybody by surprise everytime one is going” ― Hlovate, Contengan Jalanan

18.11.14

Prolog -Episod Hidupku



Aku adalah Haura Az-zinirrah ,gadis yang diberi nama oleh ayahku sendiri .Mahu menjadi wanita sebaik Az-zinirrah , wanita Tabah dan cekal .Saban waktu ku dihiasi kalimah Illahi Namun hidup ku Dilimpahi Ujian dan Dugaan ,Manusia bukan Robot  ada perasaan dan  itu benar-benar mencabar diriku .Kadang Hati ini sukar menerima Ujian dan Dugaan ,mahu mengalah tapi hanya nasihat dari mereka ku mampu berdiri . Coretan Hidup ku membuat ku lebih istimewa ,Aturan nya membuat ku berbeza dari hamba ALLAH yang lain . Tapi hanya ku pasti akan ketentuan nya ,Dia menjadikan hidup ku penuh warna –warni .

Hidup ku diberi kasih sayang seorang ibu dan Ayah , Serta Adik ku yang kian membesar . Membuat ku berbeza , Keistimewaan nya itu untuk aku . bergelar seorang Kakak Sulung .Mereka membuat ku dicintai ,kekadang ada usikan dari mereka . Itulah Keluarga bahagia . Gelak tawa mereka ternyata mereka ingin kan sesuatu dari ku . Athirah dan ikram , Mereka masih keremajaan belum tahu akan Dunia . Ku dan Adiku yang lain mencorak peribadi mereka .

Aku Seorang serba sederhana , setiap langkahku dan kesederhanan aku membuat ku menghampiri kepada jalan yang buntu tetapi dengan definasi hidupku sendiri aku mudah menjalani hidup ku . Aku jua punya jiwa penakut ketika aku cuba berinterasi dengan mereka .Jiwa ku seakan mahu melangkah luas menuju kearah lain dan ku jua menyukai imaginasi , setiap waktu catatan diari ku penuh imaginsi justeru itu impian menjadi seorang penulis Muslimah ,Anganku ketika ku berusia 18 , waktu usia remaja meningkat , ketika ku menjadi pelajar Mahaad MTID , Minat ku menulis Novel Remaja . ketika itu ku memikir bahawa menulis ini tiada faedahnya . Suka apabila apa yang kita tulis dibaca semua orang , ku pernah berikan karya ku kepada seorang sahabat mahaad , Dia bercakap pada ku , ku ada sesuatu yang orang lain tiada . Itu memberi motivasi pada ku .Akhir nya ku tahu bahawa wilayah dakwah bukan berbicara sahaja malahan penulisan juga.

Kata orang bila datangnya usia muda cabaran sangat kritikal dan ia semakin susah . Usia remaja menduga jiwa yang sederhana ku .“tak kenal maka tak cinta .” pepatah melayu ,mengajar ku mencintai semua nya yang berada disisi ku. Disini tempat ku ,tempat permulaan ku mengenal erti Cinta .

                                             Jiwa seorang hamba perlukan cinta
 namun sebagus mana yang kita mahu?
Cuba cinta seikhlas yang mungkin ..



Tiada ulasan: