Followers

Y
“Everybody know death is inevitably coming, but it never fails to catch everybody by surprise everytime one is going” ― Hlovate, Contengan Jalanan

19.5.15

Cerpen..

alhamdulilah..dah dua minggu ade kat rumah.banyak yang aku belajar. ttg sahabat.pergorbaan. dan kata-kata sentap.
tapi satu yang ku takpernah lupakan . ketika seblum cuti sem,suatu yg Allah nak beri aku lihat mendalam kenapa aku diuji masa tu?
dan ini juga beri aku impak berat. terhadap diriku. sungguh ketika tu Allah mengetahui .
selepas habis exam.petang,masa tu bergegas balik rumah sewa. bawa sahabat dibelakang. petang tu tenang dan ada gelisah,badan dah minta rehat tapi untuk sahabat kan..
seblum betolak.
hang nak keluar tak?
aku dengan hati perasan teramat letih jawab ya kan aje. rasa masa tu tak ikhlas kot. nak tolong orang kena ikhlas kan.
boleh..senyum tawar. (jahat tak?)
buka pedal motor,keluar dari pintu rumah terus belok kan jumpa kedai makan sebelah dan ada bongol kecik,brek kejap selepas tak nampak kereta sebelah kan dan bunyi kedegang.
aku dan sahabat jatuh..terasa sakit seluruh badan..rasa nk pitam nak pengsen.
kemudian reramai yang hadir,rasa payah nak bangun rasa seolah tulang retak. pakcik langgar tadi keluh gelisah.
pakcik :mau bawak ke hospital tak kawan kamu? (masih ingat wajah dia).
dua kawan lagi: akk tak pak ka? akk boleh bangun dak?
aku senyap dan deras air mata keluar. cuba bangun balik dari jatuh tu. fikiran terawang-awang ingati esok nya aku mahu temui sesorang.
aku berpaling sebelah kanan aku nampak kawan sekelasku,kata depa dia yang angkat motor tadi. aurat..aku fikir tentang tu. sakit rasa biarkan ditepi.
kemudian ambluan datang dan bawak aku dengan dua sahabt lagi ke clinic.
p/s nanti sambung lagi. cerepen pertama di wechat. nak tido. laila saa'dah sohabiah.

Tiada ulasan: